Jak na to? Jaké jsou nejdůležitější platné podmínky pro reklamace v ČR?
Název e-shopu
Je důležité správně identifikovat e-shop (název, e-mail a IČ), kde jsi zboží zakoupil. Na internetu a hlavně na sociálních sítích působí hodně obchodů, které mají sídlo mimo Českou republiku. V takovém případě se musíš obrátit na Evropské spotřebitelské centrum a nebo se smířit s tím, že jsi naletěl. Reklamovat zboží v takovém e-shopu je skoro nemožné, proto pozor na e-shopy, které nemají sídlo v ČR!
Doklad o koupi
Reklamované zboží musí mít svůj doklad o koupi a popis závady. Každý e-shop má své reklamační podmínky odlišné, podle druhu zboží, ale základní údaje musí být pro všechny e-shopy stejné a závazné dle platných zákonů. Zboží nepodléhající zkáze, můžeš vrátit do 14-ti dnů bez udání důvodu, pokud nenakupuješ na IČ.
Odeslání reklamace z centrálního reklamačního formuláře
Reklamace zde registrovaného e-shopu je odesílána přímo na e-mail vybraného e-shopu, kde jsi zboží nakoupil, a splňuje všechny zákonné požadavky. Je důležité formulovat v reklamaci vše, jak je zákonem požadováno, protože jinak může být taková reklamace zamítnuta jako neoprávněná.
Reklamační řízení
Centrální reklamační formulář pro CZ e-shopy je stejně závazný, jako jakákoliv jiná forma podaní reklamace. Po odeslání dostaneš na svůj e-mail potvrzení o odeslané reklamaci a tobě může sloužit jako doklad, že jsi vše podal správně, tak jak se má.
Ber prosím na vědomí, že tato službička pro zákazníky českých e-shopů je poměrně nová a reklamační servis jak pro kupující, tak i prodávající bude v čase narůstat. Vše se postupně odvíjet od nabídky a poptávky spotřebitelů.