Jak funguje centrální reklamační formulář pro e-shopy CZ

Název e-shopu

Je důležité správně identifikovat e-shop (název, e-mail a IČ), kde jsi zboží zakoupil. Na internetu a hlavně na sociálních sítích působí hodně obchodů, které mají sídlo mimo Českou republiku. V takovém případě se musíš obrátit na Evropské spotřebitelské centrum a nebo se smířit s tím, že jsi naletěl. Reklamovat zboží v takovém e-shopu je skoro nemožné, proto pozor na e-shopy, které nemají sídlo v ČR!

Reklamace

Reklamované zboží musí mít svůj doklad o koupi a popis závady. Každý e-shop má své reklamační podmínky odlišné, podle druhu zboží, ale základní údaje musí být pro všechny e-shopy stejné a závazné dle platných zákonů. Zboží nepodléhající zkáze, můžeš vrátit do 14-ti dnů bez udání důvodu, pokud nenakupuješ na IČ. 

Odeslání reklamace z centrálního reklamačního formuláře

Reklamace je odesílána přímo na e-mail uvedeného e-shopu a splňuje všechny zákonné požadavky. Je důležité formulovat v reklamaci vše jak je zákonem požadováno, protože jinak může být taková reklamace zamítnuta jako neoprávněná.

Reklamační řízení

Centrální reklamační formulář je pro e-shopy CZ stejně závazný, jako jakákoliv jiná forma podaní reklamace. Po odeslání dostaneš na svůj e-mail potvrzení o odeslané reklamaci a tobě může sloužit jako doklad, že jsi vše podal správně, tak jak se má.

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.